LPG - Liquified Petroleum Gas - to skrótowe określanie na gaz skroplony, stanowiący rodzaj paliwa silnikowego i będący mieszaniną propanu oraz butanu. LPG to uboczny produkt, powstały przy rafinacji ropy naftowej lub produkowany z gazu ziemnego.
LPG stosowany jest głównie jako źródło zasilania silników benzynowych, zarówno gaźnikowych jak i z jedno i wielopunktowymi układami wtryskowymi. Korzystanie z LPG wymaga zainstalowania dość kosztownej instalacji (od 1200 do 6000 zł i więcej, głównie w zależności od generacji instalacji, mocy silnika i ilości cylindrów). Samochody zaopatrzone w tę instalację muszą też częściowo korzystać z benzyny, gdyż ze względów technicznych rozruch i rozgrzanie silnika powinno odbywać się przy zasilaniu benzyną. Bardziej zaawansowane technicznie instalacje do LPG automatycznie przełączają się z benzyny na gaz w momencie uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury i prędkości obrotowej. W mniej zaawansowanych istnieje konieczność ręcznego przełączania zasilania z benzyny na LPG.
Instalację LPG można również zastosować w samochodach z silnikiem dwusuwowym, oraz z silnikiem Diesla.
Instalacje gazowe dzieli się na tzw. generacje. W styczniu 2006 r. istniało 5 typów instalacji zasilanych LPG:
I – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) bez regulacji składu.
II – instalacja mieszalnikowa (podciśnieniowa lub nadciśnieniowa) z elektroniczną regulacją składu mieszanki.
III – instalacja wielopunktowa, o ciągłym zasilaniu gazem w fazie lotnej.
IV – instalacja wielopunktowa zasilania gazem w fazie lotnej, poprzez elektronicznie sterowane zawory (pot. wtryskiwacze).
V – instalacja wtrysku sekwencyjnego gazu w fazie ciekłej.
Fachową i sprawną obsługę
Możliwość sprawdzenia stanu technicznego.
Umożliwiamy natychmiastową pomoc przy usuwaniu ewentualnych usterek , w naszym serwisie klienci mogą zlecić przygotowanie pojazdu do badania technicznego.
Posiadamy również markowy sprzęt diagnostyczny, dzięki czemu bez najmniejszego trudu możemy odczytać błędy zapisane na komputerach pojazdów każdej marki i przyspieszyć tym samym ich naprawę.
Diagnostyka często pozwala bardzo precyzyjnie zlokalizować miejsce usterki i ułatwia zadanie serwisantom. W większości samochodów jeżdżących po naszych drogach system ten rejestruje również inne parametry, między innymi takie jak konieczność inspekcji oraz sprawność systemów Airbag.
Idealnie precyzyjne narzędzia stworzone specjalnie na potrzeby obsługi każdego rozmiaru ogumienia w pełnym zakresie, sprawiają że wymianę kół i felg oraz ich wyważanie przeważnie robimy na poczekaniu.
Wyważanie odbywa się na specjalnej maszynie, która idealnie odnajduje ubytki i je redukuje.